Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

3.1 Zoek een evenwicht tussen jouw schoolprofiel en acties

Zet in de verf wat jouw school onderscheidt van de omliggende scholen. Het antwoord hierop krijg je door de vraag te stellen: wat doen we ‘anders’ dan de anderen?

Enkele voorbeelden:

  • Praktische organisatie:

als elke school in de omgeving naschoolse opvang aanbiedt tot 18 uur, kan het interessant zijn om de opvang in jouw school tot 18.30 uur te laten duren. Met dit extraatje kun je wel uitpakken.

  • Themaprofiel:

als elke school in de omgeving zegt dat ze een groene school is kan het voor jouw school onderscheidend zijn dat ze specifiek werkt maakt van duurzaamheid en ecologie.

  • Aanbodprofiel

als elke school in de omgeving ASO aanbiedt maar jouw school uitblinkt in STEM moet je hiermee uitpakken.

 

Wervend communiceren is een evenwicht zoeken tussen vertellen wat jouw school  onderscheidt van de omliggende scholen en een moment creëren waarop je je doelgroep beter leert kennen. Probeer in dat evenwicht niet alles te zeggen. Alles zeggen, zegt niets.

Je communiceert meestal met een reden (een opendeurdag/ open school, een schoolfeest, een informatiemoment, e.d.). Vul je boodschap steeds ook aan met actiegerichte info. 

Jouw contactpersoon

Sandra van Maurik

huisstijlbegeleider, Beleid & Strategie