Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden
Aanmelden met je GO! account

Veelgestelde vragen

Pagina delen

Wat moet er gebeuren indien ik van functie verander?

  • Vraag in dit geval zeker aan je leidinggevende om nog een afsluitend evaluatiegesprek te houden voordat je van functie verandert.
  • Zo vermijd je problemen in je evaluatiecyclus.
  • Indien de wijziging valt buiten de evaluatieperiode is het aangewezen dat je samen met je leidinggevende je doelstellingen update en opmerkingen formuleert bij de doelen.

Bij welke acties wordt een automatische e-mail vanuit Vlimpers verstuurd?

  • Mail wanneer stap wordt toegewezen (evaluatie, zelfbeoordeling)
  • Herinneringsmail voor elke deadline
  • Zelfevaluatie (inclusief zelfreflectie) is ingediend door medewerker > mail naar 1e evaluator
  • 2e evaluator heeft ondertekend > mail naar 1e evaluator (medewerker is op dat moment in kennis gesteld van evaluatieverslag, termijn van 15 dagen voor opmerkingen begint te lopen
  • Medewerker heeft ondertekend > mail naar 1e evaluator en met info over waar 1e evaluator dossier terug kan inkijken en kan checken of er opmerkingen gegeven zijn
  • Medebeoordelaar > mail naar medewerker
  • Stap heropend > mail naar 1e evaluator of medewerker

Tot wanneer kun je een zelfevaluatie indienen?

Je dient je zelfevaluatie best in voor het evaluatiegesprek.

Na 15 maart kun je in de module PLOEG geen zelfevaluatie meer indienen. Je krijgt 7 dagen voor deze deadline een herinneringsmail.

Wat moet je doen indien een medewerker afwezig is tijdens de evaluatieperiode?

Probeer de evaluatie mondeling (bijvoorbeeld thuis) te organiseren. Als dit niet lukt, doe je de evaluatie schriftelijk. 

In het geval van een schriftelijke evaluatie, wanneer er geen evaluatiegesprek mogelijk was:

  • Vervolledig je de evaluatie in de module PLOEG van Vlimpers, maar onderteken niet. Je print de evaluatie af en verstuurt ze als ontwerp van evaluatie aangetekend met ontvangstbewijs naar het personeelslid.
  • Je voegt een begeleidend schrijven toe waarop duidelijk vermeld staat dat het gaat om een ontwerp in het kader van een schriftelijke procedure.
  • Als je een onvoldoende of loopbaanvertraging wil toekennen, moet deze vermelding al blijken uit het ontwerp van evaluatieverslag.
  • Het personeelslid heeft hierna 15 kalenderdagen de tijd om opmerkingen op het ontwerpverslag te bezorgen.
  • Nadat je de opmerkingen hebt ontvangen van het personeelslid bij het ontwerp van evaluatieverslag of nadat de 15 kalenderdagen zijn verstreken als het personeelslid geen opmerkingen heeft geformuleerd bij het ontwerp van evaluatieverslag:
    • Vervolledig je de evaluatie in de module PLOEG met ondertekening door beide evaluatoren
    • Je print de evaluatie opnieuw af en verstuurt deze met een begeleidende brief als definitief evaluatieverslag aangetekend met ontvangstbewijs naar het personeelslid.
    • Je bezorgt zowel het ontwerp van evaluatieverslag met eventuele opmerkingen als het definitief evaluatieverslag aan het team HR voor toevoeging aan het e-dossier van de medewerker.

In het geval van een mondelinge evaluatie, wanneer er wel een evaluatiegesprek mogelijk was:

  • Kun je de evaluatie afronden volgens het normale proces in de module PLOEG.
  • Het personeelslid kan van thuis uit in de module PLOEG de evaluatie ondertekenen en eventueel opmerkingen formuleren.
  • Als het personeelslid de evaluatie niet van thuis uit kan of wil ondertekenen of als je een onvoldoende of loopbaanvertraging wil toekennen, print je de evaluatie die door beide evaluatoren werd ondertekend af en verstuur je deze aangetekend met ontvangstbewijs naar het personeelslid.

Wat moet je doen indien een leidinggevende afwezig is tijdens de evaluatieperiode?

Contacteer het team HR zodat in samenspraak een medebeoordelaar (co-planner) kan aangeduid worden.

Wat moet je doen indien de functie van een medewerker wijzigt?

  • Medewerker en leidinggevende voeren een afsluitend gesprek waarbij de voortgang van de doelstellingen besproken worden.
  • De medewerker werkt zijn/haar doelen bij.
  • De leidinggevende kan opmerkingen formuleren.
  • De medewerker kan nieuwe doelstellingen toevoegen, het tabblad doelstellingen geeft immers alle doelstellingen van alle functies van het lopende kalenderjaar weer.

Wat moet je doen indien de leidinggevende van een team wijzigt?

  • De vorige leidinggevende kan opmerkingen toevoegen bij de doelstellingen na een afsluitend gesprek met zijn teamleden
  • De nieuwe leidinggevende krijgt onmiddellijk toegang tot de doelenpagina's van teamleden en de taken die al zijn opgestart

Waar vind ik mijn evaluatieverslagen van vorige jaren terug?

  • Je vorige evaluatieverslagen vind je terug in de algemene Vlimpersmodule (dus niet in de ploegmodule) in je elektronisch personeelsdossier.
  • Ga hiervoor naar de tegel “mijn documenten” in je Selfservice Vlimpers.
  • Klik vervolgens op "elektronisch personeelsdossier".
  • Je ziet nu een overzicht van al je gearchiveerde ploegdocumenten.

Waar vind ik als manager de evaluatieverslagen van vorige jaren terug van mijn teamleden?

  • Ga hiervoor naar de tegel “Documenten” in je selfservice manager in Vlimpers.
  • Klik vervolgens op "elektronisch personeelsdossier" en zoek op achternaam het e-dossier van je medewerker.
  • Je ziet nu een overzicht van al de gearchiveerde ploegdocumenten.

Hoe kan ik in het evaluatieverslag de opmerkingen bekijken die toegevoegd zijn aan de doelstellingen?

  • In de doelenpagina kan zowel de leidinggevende als medewerker opmerkingen toevoegen aan elke doelstelling.
  • Deze opmerkingen stromen door naar het evaluatieverslag (titel "doelen") zolang de 1e evaluator het verslag niet indient.
  • De opmerkingen worden zichtbaar door op het pijltje naast de doelstelling te klikken en te kiezen voor "doelstellingen pagina opmerkingen". 

Waar vind ik als manager de functiebeschrijving van mijn teamleden terug?

Ga naar "beoordelingen" in de PLOEG-module. Klik een jaarlijkse evaluatie van iemand open, klik vervolgens op de eerste halte:

  • Functie
  • Bovenaan staat de naam van de medewerker, eronder de naam van de functie. Kopieer deze naam.
  • Klik vervolgens op de link om naar de functie door te klikken. Je krijgt je eigen functie te zien.
  • Klik op “andere functie zoeken” en plak de functietitel in het zoekveldje.
  • Vervolgens klik je op de functienaam en krijg je het generieke doel en de resultaatgebieden te zien. De competenties met niveau kan je rechts uitklappen maar die staan volledig uitgeschreven onder “Functie” in de evaluatietaak van de medewerker.

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro-ervaring en kies je onderwijsniveau. Dit is jouw kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.