Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Leerkrachten zijn steeds op zoek naar kwaliteitsvolle leermiddelen die aansluiten bij de leerplandoelen. Niet altijd eenvoudig te vinden. En al zeker niet voor ‘kleinere’ studierichtingen. Om te vermijden dat elke leraar apart dergelijk lesmateriaal moet maken, zoekt het GO! actief naar oplossingen en samenwerkingen om actuele en hoogstaande leermiddelen samen te brengen en centraal te ontsluiten. Zo wordt het beschikbaar voor elke leraar. Een van die oplossingen vindt het GO! bij de Technische School van Colruyt Group Technics & Real Estate die zelf digitale lesmodules ontwikkelde.
Innovatief lesmateriaal voor toekomstgericht STEM-onderwijs
De leermiddelen die Colruyt Group Technics & Real Estate ter beschikking stelt van het GO! omvatten e-learnings over thema’s zoals pneumatica, elektromotoren, robotica en PLC. Deze digitale modules werden door een team van leraren en door de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! kwaliteitsvol bevonden en worden straks ter beschikking gesteld van het hele net.
De samenwerking biedt leraren de mogelijkheid om innovatieve en actuele leermodules te integreren in hun lessen. Dat is een directe meerwaarde voor zowel de leraar als de leerling. Leraren kunnen de modules flexibel inzetten in hun klaspraktijk. Het lesmateriaal wordt gekoppeld aan de leerplannen en via een nieuw platform, GO! studio, beschikbaar gesteld vanaf het voorjaar van 2026.
Kwaliteitsvolle leermiddelen in samenwerking met bedrijfswereld
Het initiatief van het GO! en Colruyt Group Technics & Real Estate onderstreept het belang van kwaliteitsvolle, praktijkgerichte opleidingen waarin leerlingen kennismaken met de technologieën en uitdagingen van de toekomst. Het Gemeenschapsonderwijs streeft actief naar samenwerkingen en partnerschappen met organisaties voor het ontwikkelen en ontsluiten van kwaliteitsvol lesmateriaal. Bedrijven zoals Colruyt Group werken op die manier mee aan relevante technische opleidingen voor jongeren en een goede aansluiting op de arbeidsmarkt. Dat is nodig, want het aandeel leerlingen in STEM-studierichtingen zit al enkele jaren in dalende lijn. Structurele samenwerkingen zoals deze helpen die trend te keren.


