Voorkeuren
Cookies
Aanmelden
Aanmelden met je GO! account

Focus op onderwijskwaliteit

Pagina delen

Focus op de onderwijskwaliteit op sociale media

We zijn fier op het GO! en fier op de onderwijskwaliteit die we bieden. We leggen hier dan ook graag de focus op in onze berichten op sociale media.

Elke stap die jij dag in dag uit zet in je school of instelling, in je scholengroep, in je klas met je leerlingen of cursisten, met je collega's, met je vakgroep, met je zorgteamcollega's vindt een plaats in deze referentiekaders:

  • jouw GO! waarden;
  • jouw visie met daarbij ook de GO! 2030 visie;
  • jouw missie;
  • jouw strategie met daarbij ook de GO! 2030 strategie;
  • jouw pedagogisch kader
    (R-OK, leerplan, les- of ontwikkelingsdoel, eindterm).

Enkele schrijftips voor socialemediaberichten

Enkele schrijftips voor socialemediaberichten:

  • Schrijf korte berichten op sociale media.
  • Vermeld altijd de volgende onderdelen om de wij bereiken meer te benadrukken:
    • Welke activiteit ondernemen de hoofdrolspelers in je bericht?
      vb. op GWP-uitstap naar Auschwitz, werken met de tablet, opstellen van jaarplanning met vakwerkgroep STEM, deelnemen aan pedagogische studiedag, samenwerken in het zorgteam, brainstormen met de directie, een motor ontleden, werken in de schoolmoestuin,...
    • Gebruik een actief werkwoord in een actieve vorm:
      vb. ze leren, ze luisteren, ze ontdekken, ze begrijpen, ze feesten, ze werken samen, ze werken uit, ze denken mee, ze stellen op,…
    • In het kader van welk vak, welke les, welk ontwikkelingsdoel, welke beleidsbeslissing, welk project,… gebeurt de activiteit?
      vb. voor het vak wiskunde, voor de jaarlijkse Sportweek, voor de modernisering SO, voor de professionalisering van onze starters, voor kennisuitwisseling,...
    • Wat leren de hoofdrolspelers door het doen van deze activiteit?
      vb. ze leren omgaan met..., ze passen de theorie toe van..., ze krijgen inzicht in..., ze oefenen..., ze verfijnen..., ze kunnen beter... ze kennen...,... 
  • Gebruik enthousiasmerende woorden.
    schitterend, kijk, top, ongelooflijk, geweldig,...
  • Gebruik maximum 3 GO! hashtags. 1 hashtag is alvast #fieroponsGO.
  • Laat spaties tussen elke hashtag.
    Schrijf nooit: #fieroponsGO#GOinnoveert#GOleert zonder spaties.

Heb je een vraag?

Johanna Laurent - 02 790 94 04

of mail naar info@g-o.be

GO! nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van wat het GO! zoal doet? Dat kan! Schrijf je in om de GO! nieuwsbrief te ontvangen.

Schrijf je in

Welkom op
Go Pro

of
Niet aanmelden

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in GO! gebruikersbeheer. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.